Dieta Atkins, eficienta dar prea bogata in grasimi

Dieta Atkins este opera marelui nutritionist de origine americana Dr. Atkins, pe numele sau real Robert Coleman Atkins (17.10.1930 – 17.04.2003). Pentru a urma dieta Atkins nu este necesar sa va calculati numarul de calorii si nici sa nu tineti evidenta lor sau a cantitatii acestora ci doar o simpla cunoastere a compozitiei acestora. Nu prea se spune in general dar principala problema a cestui regim de slabit este faptul ca trebuie urmat pe viata, dupa intrerupere dieta Atkins are un efect de yo-yo, kilogramele slabite se reintorc uneori in cantitate mai mare.

Dieta Atkins promite ca va alunga senzatia de foame si ca va ajuta sa slabiti rapid prin arderea masei grase. Pe langa aceasta secretia de insulina se reduce deoarece se consuma putine glucide, astfel asimilarea grasimilor scade mai mult decat in mod normal. Dieta Atkins va ajuta si in viata de zi cu zi deoarece alunga insomnia, dificultatea de concentrale la job, durerile de cap, stressul si nu numai.

Pro

Este o dieta simpla pe care oricine o poate urma deoarece nu este necesar sa tineti o evidenta a caloriilor ci doar sa excludeti glucidele din alimentatia de zi cu zi, astfel senzatia de foame va disparea treptat.

Contra

Dupa cum am spus si la inceputul articolului, cresterea in greutate (si NU in masa musculara) este inevitabila dupa incetarea programului de slabit. Dieta Atkins este foarte saraca in fructe si legume si prea bogata in grasimi; dupa cum se stie foarte bine, corpul are nevoie de toate acestea aproape la fel de mult, deci nu trebuiesc facute diferente.

Dieta Atkins este impartita in 4 etape dupa cum urmeaza:

1. Faza de inductie (dureaza 2 saptamani)
Nu se consuma o cantitate mai mare de 20g glucide zilnic. Nu se specifica cantitatea de alimente deci puteti manca oricat de mult doriti dar numai proteine pure. Alimente pe care sa va feriti pe cat se poate sa le consumati in aceasta faza: carne, peste, fructe de mare, oua, branza (nici cele dietetice nu se tolereaza) si orice preparat dintre acestea.

2. Faza de continuare a slabirii dureaza pana la atingerea greutatii ideale. Are aceleasi principii ca si faza 1, doar ca aici trebuie sa determinati singuri cantitatea de glucide pentru a continua sa slabiti.

3. Faza de preintretinere atunci cand v-au mai ramas doar 3-4 kg de slabit. Puteti sa incepeti sa reintroduceti treptat alimentele interzise.

4. Faza de intretinere atunci cand s-a atins greutatea ideala. Trebuie sa determinati singuri ce cantitate de glucide trebuie sa consumati zilnic pentru a va mentine la greutatea dorita fara a va ingrasa la loc. Alimentatia trebuie sa fie bogata in lipide si proteine dar sunt interzise orice forma de zaharuri in special cele rapide si lente.

Consumati urmatoarele alimente cat timp urmati dieta Atkins:

Orice tip de salata, ridichi, soia,anason, ardei gras, telina, ciuperci, sparanghel, fasole verde, inima de palmier, anghinare, varza, conopida, hasma, frunze de sfecla rosie, broccoli, sfecla, vinete, varza rosie, varza de Bruxelles, praz, spanac, dovleac, napi, bostan alb, gulii, avocado, masline, bame, rosii, castravete, ceapa, castane, margarina, maioneza, unt si smantana. Orice tip de condimente si mirodenii, bauturi cu zaharuri, cafea clasica (exceptie facand orice tip de cafea de slabit sau ceai).

TAGS: ,
Nici o parere


Hei! Parerea ta este importanta ;)

Spune-ti parerea