Diete

Dieta Montignac simplificata, prezentata pe intelesul tuturor

Desi are un nume mai sofisticat ca sa spun asa, dieta Montignac se prezinta sub forma unui regim disociat. Aceasta consta in faptul ca nu putem combina la aceeasi masa glucide cu lipide sau cu proteine animalice. Alimentele interzise ale acestui regim sunt cele cu indice glicemic foarte ridicat. Mai pe intelesul tuturor alimentele zaharoase, cartofi, painea alba, orezul si pastele si fructele dulci. Sursele de lipide sunt constituite din ulei de masline, acizi cu omega 3, peste si fructele de mare.

Dieta Montignac se bazeaza pe doua principii. Primul principiu il reprezinta  demonstrarea ineficientei dietelor hipocalorice. Dieta Montignac recomanda eliminarea alimentelor cu un indice glicemic mare (de exemplu cartofi, morcovi, sfecla) care favorizeaza o productie mare de insulina ce are ca urmare un surplus de energie, care se transforma in grasime. Al doilea principiu se bazeaza pe alegerea alimentelor in functie de valoarea lor nutritionala. De exemplu glucidele trebuiesc luatele cele cu indice scazut si foarte scazut. Lipidele se vor alege in functie de natura acizilor grasi constituenti (omega 3 din peste si cei mononesaturati din uleiul de masline). Proteinele sunt alese in functie de originea lor,vegetala sau animala, si de modul in care actioneaza asupra organismului.

Dieta pe care o prezentam, in speta, dieta Montignac are doua faze: faza 1 – faza de slabire, si anume pierderea kilogramelor in plus si faza 2 – faza de mentinere, alegerea cu grija a alimentelor pe care ai voie sa le consumi, si evitarea exceselor alimentare.

Iata un model de meniu pe care trebuie sa il urmezi in prima faza:

Mic dejun (varianta glucidica, alimente la alegere dintre urmatoarele): iaurt degresat/ biscuiti care nu contin margarina/ branza slaba/ gem, marmelada fara zahar/ cafea decofeinizata/ suc de fructe proaspele.

Pranzul: peste si carne slaba de toate tipurile/ oua/ branza/ tot felul de legume, in afara de cartofi si sfecla.

Cina: supa de legume/ orez integral/ salata de legume/ oua/ branza cu 0% grasime.

In a doua faza, desi iti sunt permise toate alimentele este de preferat sa nu faci abuz din prima de dulciuri sau de altele. Nu uita ca trebuie sa bei 2 litrii de apa pe zi.

Daca te-ai hotarat sa urmezi dieta Montignac iti facem o lista de cumparaturi pentru a-ti usura munca.

  • cereale integrale, musli
  • ciocolata neagra cu peste 70% cacao
  • legume: avocado, castraveti, rosii, ardei gras, ciuperci, praz, ceapa, salata verde
  • peste
  • piept sau pulpe de curcan
  • ulei de masline
  • branza de vaci cu 0% grasime
  • iaurt degresat
  • fasole alba, linte
  • fructe proaspete (nu dulci)
  • migdale, alune de padure, nuci
  • gem sau marmelada fara zahar
  • produse pe baza de soia (tofu).

Puteti achizitiona online cartea originala Dieta montignac pentru femei de pe elefant.ro pentru numai 14 lei.

3 Pareri importante
  1. Bianca Adbot says:

    Dupa sarcina am incercat peste 6 diete, toate fiind ineficiente. Intr-un final am descoperit dieta RINA OFICIALA de aici cu care am slabit 10 kg in 4 luni. Acum arat prfect!

  1. alina elena says:

    Buna seara! Am si eu o intrebare? Cat dureaza fazele respective?
    Are 2 faze,dar nu mentioneaza durata lor.
    Multumesc Anticipat!

    • Slabescu says:

      Prima faza dureaza pana la atingerea greutatii dorite, nu se specifica durata acesteia deoarece dureaza in functie de corpul fiecaruia si de cantitatea de kilograme pe care vrem sa o dam jos. A doua faza dureaza… toata viata. Nu trebuie sa va sperie faptul ca dureaza toata viata, dieta Montignac permite mici “trisari” cat timp le corectati pe urma.

  2. Georgiana Popescu says:

    Frumoasa prezentare pentru dieta Montignac, simpla si al obiect, totusi cel mai bine cred ca este sa cumperi cartea.

Spune-ti parerea