Fitness

Exercitii fizice recomandate in timpul sarcinii

Toate femeile doresc sa aiba un corp de invidiat, bine tonifiat dar nu in ultimul rand un corp sanatos. Majoritatea recurg la diferite trucuri pentru a-si imbunatati conditia fizica fara sa se gandeasca la eventualele riscuri la care se supun. Dar ce se intampla atunci cand afli ca esti insarcinata? Mii de ganduri trec prin mintea gravidelor si mii de emotii prin sufletul lor. Sa dai viata unui copil este un miracol dar si o responsabilitate imensa.

In cazul femeilor gravide situatia se schimba.Inainte de a incepe sa practice un anumit tip de sport trebuie sa se consulte cu medicul care le supravegheaza in timpul sarcinii. Daca au unda verde din partea lui atunci nimic nu trebuie sa le stea in cale. Exista o diversitate de exercitii ce pot fi practicate in timpul sarcinii.Important este sa alegeti ce vi se potriveste si sa lucrati din placere.

Cateva tipuri de exercitii recomandate in timpul sarcinii

Mersul pe jos este indicat pana in ultima luna de sarcina. Este un exercitiu accesibil tuturor, nu implica pericole si are numeroase avantaje: intareste inima, oasele, creste sanatatea creierului iar durerile de spate se amelioreaza. Plimbarea in aer liber fie in parc, fie in oras elimina stresul aducand buna dispozitie si trateaza insomniile frecvent intalnite in timpul sarcinii.

Innotul este un sport excelent pentru viitoarele mamici. Beneficiile acestuia sunt vizibile daca este practicat regulat si corect. Tonifica musculatura,stimuleaza circulatia sangelui, reduce stresul si poate fi considerat un mijloc de socializare.

Yoga un sport intalnit si practicat din ce in ce mai des este ideal pentru gravidele care doresc sa aiba o sarcina usoara. Acesta sporeste flexibilitatea musculaturii ajutand la adaptarea corpului la o nastere naturala. Deasemenea femeile reusesc sa isi cunoasca mult mai bine trupul si limitele acestuia ajungand prin sedinte periodice sa le depaseasca. O portie de yoga este ca o gura de aer proaspat,o revigorare.

Exercitiile de aerobic alese trebuie sa fie usoare, sa nu epuizeze femeia insarcinata deoarece scopul lor este de a relaxa si a mentine tonusul muscular. E bine sa fie practicate de 2-3 ori pe saptamana.

Dansul reprezinta un mod de eliberare a tuturor emotiilor acumulate si combate depresia. Este important ca miscarile corpului sa fie lente,moderate. Ajuta la pastrarea energiei si contribuie la o nastere fara probleme prin intarirea muschilor abdominali.

Toate aceste exercitii conduc la o sarcina fara complicatii atat timp cat nu sunt exagerate. In cazul in care organismul da semne de oboseala sau un maxim disconfort schimbati programul sau stopati exercitiile. Specialistii au ajuns la concluzia ca sportul practicat de gravide stimuleaza inteligenta bebelusului si reduce riscul problemelor acestuia de sanatate. Ca in orice situatie exista si o viceversa a exercitiilor fizice efectuate de gravide.

Exercitii interzise in timpul sarcinii

  • abdomene
  • sporturile de iarna: patinaj, schi
  • sporturile ce implica contact fizic: handball, hochei
  • In consecinta, femeile insarcinate trebuie sa inteleaga ca nu sunt bolnave si nu trebuie sub nici o forma sa alunece in prapastia sedentarismului, nu trebuie sa renunte la activitatile zilnice de care se bucurau inainte. Poti face orice dar cu limita!

    Nici o parere


    Hei! Parerea ta este importanta ;)

    Spune-ti parerea