Diverse

Principiile unei alimentatii echilibrate

O alimentatie echilibrata inseamna sa mananci sanatos. Usor de zis, greu de facut! E foarte greu ca in ziua de azi, cand totul a luat o intorsatura ciudata sa ne hranim sanatos, dar nu este imposibil daca tinem cont de cateva principii si vom porni in deslusirea lor de la ideea lui Hipocrate si anume “O hrana corespunzatoare este adevaratul tau medicament”.

Un singur aliment nu poate sa ofere organismului tau toate vitaminele, proteinele si fibrele necesare acestuia si de aceea ele trebuies combinate.

Painea, cartofii, cerealele, pastele, orezul sunt benefice deoarece reprezinta o sursa de energie si previn constipatia.De preferat este sa consumati paine din faina integrala.
Fructele si legumele sunt bogate in vitamina C si contribuie la sanatatea pielii. La micul dejun pe langa cereale adaugati fructe proaspete sau uscate.Produsele lactate ajuta la dezvoltarea oaselor. Carnea si pestele nu trebuie eliminate deoarece furnizeaza proteine si zinc care ajuta la dezvoltarea tesuturilor. Alegeti produse din carne cu un continut scazut de grasime si preparati-o fie pe gratar sau fiarta.

8 tipsuri de care sa tii cont pentru o alimentatie sanataoasa

  1. Fa-ti un plan riguros, meticulos de la care sa nu te abati. Ia un pix si o foaie de hartie si intocmeste o lista cu ce ai voie sa mananci. Prinde-o pe frigider si nu o scapa din ochi ori de cate ori ai pofta de o gustare.

principiile unei alimentatii echilibrate

  1. Scapa de tentatii. Elimina toate alimentele pe care obisnuiai sa le consumi inainte.
  2. Hraneste-te cu portii mici. Acestea pot avea efecte mari deorece stomacul se va obisnui sa manance putin si astfel vei asimila mai putin.
  3. Nu uita de apa! Apa este un strict necesar in viata de zi cu zi. Ajuta la detoxifierea organismului si hidrateaza pielea. Bea un pahar de apa inaintea oricarei mese!
  4. Prezenta fructelor si a legumelor este obligatorie pentru un stil de viata sanatos. Cu totii am auzit de efectele lor dar majoritatea ignora acest lucru. Ele asigura protectia impotriva bolilor si conduc catre un comportament mult mai optimist. Daca aveti pofta de ceva dulce inlocuiti dulcele cu un fruct.
  5. Uita de cafea! Poti inlocui cafeaua cu o cana de ceai verde care are foarte multe proprietati benefice organismului: reduce tensiunea arteriala, are actiune diuretica si scade nivelul colesterolului. Consumat insa in cantitati mari poate avea si efecte nocive.
  6. Produsele lactate contin mult calciu care inatareste sistemul osos si previne osteoporoza la o varsta mai inaintata.
  7. Pestele trebuie inclus de cel putin trei ori pe saptamana fiind bogat in fier, fosfor, iod. Acesta stimuleaza si activitatea mentala imbunatatind-o.

Pentru o alimentatie echilibrata este bine sa includeti in hrana voastra atat grasimi vegetale cat si grasimi animale. Sa nu uitam insa de zaharul si sarea nelipsite si ele din alimentatia zilnica. Cantitatile mari de zahar duc la aparitia cariilor si la cresterea greutatii corporale. Evitati sucurile carbogazoase si diminuati portiile dulci. Sarea aduce un plus de gust mancarii insa consumata abuziv duce la aparitia bolilor cardiace. Adultii pot consuma zilnic maxim 6 grame de sare pe zi.

Sanatatea este o stare de bine provocata atat de alimentele consumate cat si de gandurile pozitive si de activitatile parcurse in fiecare zi.

Nici o parere


Hei! Parerea ta este importanta ;)

Spune-ti parerea