Diverse

Totul despre vitamina D

Vitamina D mai este numita si antirahitica si este o vitamina solubila in grasimi (liposolubila), prezenta in mod natural in alimente foarte putine. Aceasta are doua forme relevante fiziologice principale denumite vitamina D2 (ergocalciferol) si vitamina D3 (colecalciferol). Principalele alimente in care se gaseste vitamina D sunt laptele, pestele, ouale si carnea. De asemenea exista nenumarate suplimente alimentare care contin aceasta vitamina, fiind foarte necesara pentru corpul uman. Un lucru extraordinar este faptul ca aceasta vitamina poate fi produsa direct de catre organism, proces realizat de catre razele ultraviolete din lumina naturala.

Necesarul zilnic in vitamina D

Doza zilnica recomandata este de 1020 mg (100 U.I. sau de 2,5 mcg) fiind in mod normal asigurata de o alimentatie echilibrata si de o expunere normala la lumina solara. Pentru femeile gravide sau cele care alapteaza necesarul zilnic este cuprins intre 600 si 800 U.I. La copii necesarul zilnic este cuprins intre 400-1.000 U.I. Necesarul zilnic de vitamina D poate varia in functie de carii dentare, rahitism, tetanie, boli infectioase, osteomalacie si osteoporoza, fracturi, spasmofilie si tuberculoza cutanata.

Alimentele cu un continut bogat de vitamina D sunt urmatoarele: somonul, laptele de vaca si de soia, tonul in ulei, iaurt, cereale, ulei de ficat de cod, oua, ciuperci, ficat, branza, sardine, spanac, cereale fortificate, ton, varza.

Beneficiile vitaminei D

In primul rand vitamina D este benefica pentru formarea scheletului, mai ales in faza de crestere a corpului uman, aceasta asigura transportul corect al calciului si fosforului in zonele corpului unde este nevoie de acestea pentru a sprijini cresterea osaturii infantile si remineralizarea osaturii adulte, permitand absorbtia acestor minerale in intestin, apoi transportul calciului in sange si reabsorbtia fosforului in rinichi. Prezenta acestei vitamine previne carierea dintilor, instalarea osteomalaciei si a osteoporozei senile si la o buna functionare a hipofizei, paratiroidei si tiroidei.

Vitamina D Prospect informativ

Supliment alimentar
Vitamina D (Colecalciferol) 10mcg (400UI) 200%
Alte ingrediente: celuloza microcristalina, stearat de magneziu, hidroxipropilmetilceluloza, gelatina.
Doza zilnica recomandata: un comprimat. Suplimentele alimentare nu trebuie sa inlocuiasca un regim alimentar variat. A se pastra la temperatura camerei, ferit de caldura, umiditate si lumina excesiva. Nu depasiti doza zilnica recomandata! Nu lasati lai√ģndemana copiilor!
Atentie! Acesta este un prospect pentru Vitamina D D3 cu rol informativ, acesta poate varia in functie de producator si multi alti factori.

Vitamina D pentru slabire

Se recomanda un supliment alimentar cu vitamina D deoarece majoritatea dietelor de slabit interzic produsele alimentare principale care contin aceasta vitamina. Impreuna cu calciu, ajuta la arderea grasimilor din organism mult mai rapid. Vitamina D si calciul contribuie la reglarea nivelului de zahar din sange si la asimilarea corecta a alimentelor. Lipsa vitaminei D si a calciului pot duce la o crestere a productiei de sintaza, aceasta fiind o enzima de acid gras care transforma caloriile in grasimi.

O singura parere
  1. Irinuca says:

    Calciul indiferent de cantitate, fara vitamina D nu se asimileaza in oase, deci este foarte importanta pentru sistemul osos si nu numai. Dupa cum reiese si in articolul lui Slabescu chiar este indicat sa iei cateva suplimente alimentare cand esti la dieta, deoarece limitand alimentele din dieta, limitezi si vitaminele si tot asa.

  1. Rodica Adbot says:

    Dupa ce mi-am facut testul de slabit AICI am aflat unde anume greseam de nu reuseam sa slabesc in nici un fel. Se pare ca de fapt nu este chiar atat de dificil cm credeam eu, deja am dat jos 6 kilograme in numai 2 saptamani, va urez bafta si voua va pwp:*

Spune-ti parerea